Inspirerende juleverksted

Fredag 13.desember arrangerte Rekreasjonsklynga en inspirerende samling med tema “Destinasjonsutvikling i et opplevelsesperspektiv”. Programmet handlet om å gjøre destinasjoner mer attraktive gjennom opplevelser, luksus og bærekraftige løsninger.

Med et knippe foredragsholdere som virkelig leverer innenfor opplevelser, fikk de oppmøtte god innsikt i dagens muligheter og utfordringer. Samlingen belyste hvordan kombinasjonen av lokal forankring, luksus og kreativ design kan styrke Gudbrandsdalens posisjon som reisemål for høyt betalende og opplevelsesorienterte turister. Gjennom å samarbeide på tvers av aktører og fokusere på autentisitet og kvalitet kan regionen tiltrekke seg både norske og internasjonale besøkende.

Erik Nissen Johansen, kreativ leder i Stylt Trampoli leverte et spennende foredrag på Arena17 fredag 13.desember. Foto: Monomedia

Hele dagen ble filmet for at vi skal kunne dele deres erfaringer videre. Link til samleside for presentasjoner ligger nederst i saken.

Stylt Trampoli – Kreativ design for unike opplevelser

Erik Nissen Johansen fra Stylt delte inspirerende eksempler på hvordan man bygger sterke merkevarer gjennom kreativ design. Han la vekt på hvordan destinasjoner kan forsterke sitt særpreg og tiltrekke seg besøkende.

Eagle Nest Eco Lodge – Arkitektur og sosiale medier for global tiltrekning

Gründer Ingrid Tho viste hvordan arkitektonisk design og strategisk bruk av sosiale medier bidrar til å nå et internasjonalt publikum. Hennes erfaring illustrerte hvordan bærekraft og estetikk kan gi konkurransefortrinn.

Fifty Degrees North – Hva luksusreisende forventer

Satu Vänskä-Westgarth fra Fifty Degrees North delte innsikt om globale reiselivstrender og luksusmarkedet. Hun fremhevet hvordan Gudbrandsdalen kan posisjonere seg gjennom skreddersydde opplevelser, samarbeid og innovative pakkeløsninger for internasjonale gjester.

Fakkelbyen – Femstjerners opplevelser med lokal forankring

Daglig leder Anette Juel Knudtzon presenterte hvordan Fakkelbyen kombinerer adventure luxury med lokal kultur og mattradisjoner. Hun vektla behovet for å utvikle unike og autentiske opplevelser som tiltrekker seg kresne reisende.

Forrige
Forrige

Grønt Gir 2025

Neste
Neste

At de største aktørene går sammen er bra for Hafjell og interessant for framtida